Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Takové to domácí mlsání

Holdujete sobotnímu mlsání u televize a následnému nedělnímu přejídání? Nebo dodržujete zásady zdravé výživy poctivě i o víkendu?

Díky své rozložité postavě jsem se musela v životě začít zajímat o to, co se kdy má strkat do pusy a co ne. Na všech kurzech určených na hubnutí, které jsem kdy absolvovala, se  vždy kladl důraz na sledování stravy. Museli jsme si zapisovat, co a kdy jsme snědli, jak nám to chutnalo, jaký jsme z toho měli pocit a také co jsme u toho dělali, co jsme si u toho mysleli a všelijaké další související okolnosti, které měly odhalit, co se děje v našem nitru, když jíme.

Ano, přiznám se, že jsem podváděla. Už při prvních pokusech o zapisování jsem zjistila, že vždycky při jídle mám dobrý pocit, že mě k němu přivede každá situace, že si i při pohledu na suchou housku představuji obloženou mísu s vybranými lahůdkami a chutná mi to stejně a všechno, co v průběhu dne dělám, mě nakonec dovede ke žvanci, kde aspoň na chvíli zapomenu, že jsou i jiné činnosti. Co se děje v nitru, raději nezkoumám, stačí to, co vidím na povrchu. A tak jsem do formuláře zapisovala vlastně pořád to samé a začala to opisovat. Nadále jsem obvykle napsala „uvozovky“, jaké se dělají, když se údaj opakuje.

Na hubnoucích kurzech jsem se naučila, že dodržování zdravého životního stylu má nekonečně mnoho úskalí a je dobré všechna řádně prozkoumat, protože naše návyky jsou nevyzpytatelné a někdy je ani nevnímáme. Například jedné spoluhubnoucí se díky zapisování odhalilo, že jí sice normálně a její "tajle" by za normálních okolností byla perfektní, ovšem byla navyklá si mezi jídly namazat krajíc chleba se sádlem a aby neumřela hlady, dala si ho i v noci. Tuto skutečnost zjistila až poté, co jí váha namísto klesání stoupala, a ačkoli se snažila být vzorná, zápisky neodpovídaly skutečnosti. Při příjmu 4000 - 5000 kJ totiž tělo zpravidla opravdu hubne. Jenomže ona asi 12 000 kJ zatajila a odhalila to až při složitém rozboru, z něhož vyšlo najevo, že ten krajíc si mazala, aniž by to registrovala a tudíž nepovažovala za nutné to zapisovat. Prostě v duchu zásady – co sníš a nepamatuješ si to, po tom se netloustne.

A právě proto, že u televize se zkonzumuje taky hodně jídla, všelijaké brambůrky, tyčinky, salámky a jiné pohoštění, nabádali nás, abychom to činili kontrolovaně a raději se obložili nakrájenou mrkví, jablky, zeleninou. Podobné fígle používala při hubnutí i Elizabeth Taylor, zřejmě taky ráda mlsala.

Máte-li však svoje tělo v normě a můžete si jednou týdně nekontrolované mlsání dovolit, tak si dejte. Nedávno jsem si při filmu o básnících vzpomněla na svoje oblíbená plněná vejce, proto přidám jednoduchý recept.

Plněná vejce

Uvaříte vejce natvrdo – počet nechám na vás podle potřeby. Rozkrojíte napůl a položíte na mísu. Spodek vejce doporučuji seříznout, aby lépe drželo polohu. Žloutek s okrojky vložte do mixéru a přidejte pomazánkové máslo, popřípadě měkký tvaroh, trochu soli, hořčice a lehce pepře. Přidat asi 2 lžičky horké vody, aby se hmota hezky vyšlehala. Pak se naklade do půlek vajec a přidá se ozdoba podle vaší chuti. Můžete dát zeleninu, kaviár, losos, kousek matjesa, salám, rajčátko, podle vaší fantazie. Nejlépe je, když jsou vejce pěkně barevná a lákají k nakousnutí. Stačí přidat pečivo a máte lehkou večeři, předkm nebo mlsání k filmu. Ale hlídáte-li váhu, pak si neberte víc než dvě půlky a namísto obyčejného chleba si vezměte raději jen toastový.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Alice Barešová | čtvrtek 6.7.2023 17:23 | karma článku: 11,41 | přečteno: 360x
  • Další články autora

Alice Barešová

Mrkvové řezy

Máte rádi mrkvový dort? Já ano. Sice si to asi jenom namlouvám, ale když si ho dám, mám pocit, že je zdravý.

24.2.2024 v 18:35 | Karma: 13,63 | Přečteno: 315x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Na co při tom ženy myslí

Člověk pořád touží býti dokonalý. Zejména pro svého partnera. A to i v těch nejintimnějších chvílích.

8.2.2024 v 8:16 | Karma: 17,35 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Čas pro sebe

Někdo nesnáší stereotyp a vyhledává dobrodružství. Taky nemám ráda nudu, ale prožila jsem chvíle, kdy jsem toužila vrátit se do svého stereotypu.

4.2.2024 v 11:42 | Karma: 10,94 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Nezvaní hosté

Přijde-li nezvaná návštěva, tak to nebývá příjemné. Když s něčím nebo někým nepočítáme, dáme to obvykle najevo. Asi každý to zažil. Přijde návštěva, kterou nikdo nečekal a už mezi dveřmi nastanou ty trapné okamžiky.

21.1.2024 v 13:55 | Karma: 12,72 | Přečteno: 618x | Diskuse| Ostatní

Alice Barešová

Tři na jednom pokoji

Cesty osudu jsou nevyzpytatelné a někdy jsme součástí příběhu, který jsme si nepředstavovaly, ani o něj nestály, jako tři ženy na jednom nemocničním pokoji.

6.1.2024 v 16:25 | Karma: 23,10 | Přečteno: 771x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

V Belgorodu se zhroutil obytný dům, podle úřadů po ukrajinském útoku

12. května 2024  11:48,  aktualizováno  14:25

Sledujeme online V ruském Belgorodu se částečně zhroutila vícepodlažní obytná panelová budova. Úřady nejprve...

Malostranský zápisník: Politické i ryze nepolitické hry českého engéše

12. května 2024

Premium Jak se interpeluje mezi náčelníkem generálního štábu a o 11 let mladší poslankyní? Při jaké pietě...

Část farmářů odškodníme. Další protesty jsou podpásovka, řekl Výborný

12. května 2024  12:57,  aktualizováno  13:10

Pěstitelům, kteří neměli pojištění proti mrazům, bude stát krátit kompenzace o polovinu. V pořadu...

Ukrajina z Charkovské oblasti evakuovala čtyři tisíce lidí, Rusko hlásí úspěšné tažení

12. května 2024

Sledujeme online Z pohraničních částí ukrajinské Charkovské oblasti, která čelí ruské ofenzivě, úřady evakuovaly...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 178
  • Celková karma 13,63
  • Průměrná čtenost 455x
Někdy jsem kousavý glosátor, to mám asi po tatínkovi. Horší je, že dcera to má po mně a vnuk po ní. Na moji fotku zde třeba řekl: "Babi, ta je hrozná!"

Ráda píši o životě, postřehy z toulek, příhody i recepty.

Nejvíc mi vadilo, když o nás muži mluvili jako o slepicích. Pak vznikla moje Slepičárna ze života a už je mi fuk, co říkají. Tím jsem si to s nimi vyřídila. O zkušenostech s hubnutím je e-brožura Vydrž 12 týdnů  a časem přibylo pár neumělých veršů Srdce z pouti.

 

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy