Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Do důchodu v 68 letech? Klídek, nás se to netýká.

Tak dnes jsem se zrovna u diskuzí v televizi vážně vyděsila. Prý se zase posune hranice na odchod do penze. To jsou tedy vyhlídky!

To jsem celá já, říkám si, jakmile bych mohla mít na něco nárok, tak to stát zruší. Třeba přídavky na děti nám zrušili dost brzy (byla jsem vdaná, tak nebyl nárok), jiné dávky už si nepamatuji, přestože už něco pamatuji a čas odchodu do důchodu mě dlouho nezajímal, byl daleko. Jenomže už se to přibližuje, a tak začínám na slovo „penze“ slyšet.

Ne, že bych se vysloveně těšila, pracuji docela ráda, ale léta přibývají a tělo pomalu začíná stávkovat. Síly ubývají, někdy se cítím opotřebovaná, a to mám ještě pocit, že někteří vrstevníci jsou na tom i hůř. Tak si někdy na téma „důchodová reforma“ říkáme s kámoškami, jakpak to asi soudruzi dělali, že za starých časů už bych byla dávno v důchodu.

Není divu, že jsem dneska zpanikařila, když předsedkyně sněmovny řekla, že se věk odchodu do důchodu posune na 68 let. Kůže se mi zježila, aby se vzápětí uklidnila, když dodala, že se není třeba bát, protože se to týká „až“ nyní čtyřicetiletých.

Někdy mi připadá, že má zvláštní patent nasadit všemu korunu, asi aby získala pozornost diváků. I dnešní čtyřicátníci jsou jenom lidi a jednou jim bude šedesát. Budou se cítit unaveni a třeba budou stejně naštvaní. Jsou profese, kde se dá pracovat i do pozdního věku a mnoho lidí také pracuje. Jistě, pokud mohou mít penzi, a ještě k tomu plat, proč by nepracovali?

Je jasné, že důchodová reforma je potřeba, to nikdo nezpochybňuje. Jen doufám, že se ještě dožiji nějakého solidního návrhu, že se na tom všechny strany domluví a že to, co se bude dlouze diskutovat a třeba to i projde, další vláda neshodí, aby začala zas od začátku.

Autor: Alice Barešová | neděle 5.2.2023 17:45 | karma článku: 22,68 | přečteno: 844x
  • Další články autora

Alice Barešová

Mrkvové řezy

Máte rádi mrkvový dort? Já ano. Sice si to asi jenom namlouvám, ale když si ho dám, mám pocit, že je zdravý.

24.2.2024 v 18:35 | Karma: 13,63 | Přečteno: 312x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Na co při tom ženy myslí

Člověk pořád touží býti dokonalý. Zejména pro svého partnera. A to i v těch nejintimnějších chvílích.

8.2.2024 v 8:16 | Karma: 17,35 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Čas pro sebe

Někdo nesnáší stereotyp a vyhledává dobrodružství. Taky nemám ráda nudu, ale prožila jsem chvíle, kdy jsem toužila vrátit se do svého stereotypu.

4.2.2024 v 11:42 | Karma: 10,94 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Nezvaní hosté

Přijde-li nezvaná návštěva, tak to nebývá příjemné. Když s něčím nebo někým nepočítáme, dáme to obvykle najevo. Asi každý to zažil. Přijde návštěva, kterou nikdo nečekal a už mezi dveřmi nastanou ty trapné okamžiky.

21.1.2024 v 13:55 | Karma: 12,72 | Přečteno: 618x | Diskuse| Ostatní

Alice Barešová

Tři na jednom pokoji

Cesty osudu jsou nevyzpytatelné a někdy jsme součástí příběhu, který jsme si nepředstavovaly, ani o něj nestály, jako tři ženy na jednom nemocničním pokoji.

6.1.2024 v 16:25 | Karma: 23,10 | Přečteno: 770x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 178
  • Celková karma 13,97
  • Průměrná čtenost 455x
Někdy jsem kousavý glosátor, to mám asi po tatínkovi. Horší je, že dcera to má po mně a vnuk po ní. Na moji fotku zde třeba řekl: "Babi, ta je hrozná!"

Ráda píši o životě, postřehy z toulek, příhody i recepty.

Nejvíc mi vadilo, když o nás muži mluvili jako o slepicích. Pak vznikla moje Slepičárna ze života a už je mi fuk, co říkají. Tím jsem si to s nimi vyřídila. O zkušenostech s hubnutím je e-brožura Vydrž 12 týdnů  a časem přibylo pár neumělých veršů Srdce z pouti.

 

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy