Recept na dlouhověkost

19. 03. 2023 14:25:10
Bohužel je skutečností, že dosud jsme nenalezli způsob, jak dosáhnout nesmrtelnosti. Moje babička aspoň našla lék na dlouhověkost.

Když se dívám na občasné reportáže o stoletých lidech, tak jsem si všimla, že zpravidla radí něco, s čím by lékaři nesouhlasili. Tu přiznají štamprličku, tu řeknou, že nikdy nedbali na zdravý životní styl a pak má našinec zmatek v hlavě, jestli to, co dělá, je správně.

Moje babička uznávala střídmost, čerpala z přírody, hlavně musela mít něco dobrého na chleba a denně vypila jedno zdravotní pivo. Kouřila až do posledních dní, jogurty jedla jen bílé, nejedla žádné přibarvované a chemicky ošetřované věci. Nejedla ani margariny, ani umělá sladidla, neměla cukrovku, klidně si upekla buchty a snědla postupně celý pekáč. Zásadně smažila na sádle a másle. Uvařila z čehokoli, co kdo přinesl a váhou se vůbec nezabývala.

A tak dbám jejích zásad a nikdy nenechám na pultě trčet libový bůček. Protože milujeme pomazánky, skvěle se hodí mít ho v lednici. Namísto řízků používám při cestování právě pečený vepřový bůček, který se osvědčuje umletý nebo natenko nakrájený do chleba. Stačí ho osolit, okmínovat nebo posypat jiným kořením, dát pod něj dvě cibule a upéci.

Použití pečeného masa je jednoduché – vše umlít a dát do misky, odkud se postupně konzumuje namazané na chlebu. Dá se využít i na omaštění knedlíků nebo brambor se zelím. Takto upravená pomazánka na chleba se dá ještě vylepšit hořčicí, či nakládanou zeleninou. Zrovna o tomto víkendu mě pro změnu napadlo při pečení bůčku přidat nakrájená rajčata, papriky a okurky, které mi v misce zbyly připravené na šopský salát a po upečení jsem je se šťávou a kusem masa rozmixovala. Vznikla bůčková pomazánka se zeleninou a tak se zase potvrdilo, že zeleninu je nejlepší přehnat přes prase.

Akorát ta upečená kůrčička se do pomazánky nehodí. Co s ní? Promiňte mi upřímnost, ale tu obvykle sežeru jako první, ani se nedotkne talíře.

Autor: Alice Barešová | neděle 19.3.2023 14:25 | karma článku: 18.21 | přečteno: 353x

Další články blogera

Alice Barešová

Mrkvové řezy

Máte rádi mrkvový dort? Já ano. Sice si to asi jenom namlouvám, ale když si ho dám, mám pocit, že je zdravý.

24.2.2024 v 18:35 | Karma článku: 13.32 | Přečteno: 302 | Diskuse

Alice Barešová

Na co při tom ženy myslí

Člověk pořád touží býti dokonalý. Zejména pro svého partnera. A to i v těch nejintimnějších chvílích.

8.2.2024 v 8:16 | Karma článku: 17.35 | Přečteno: 582 | Diskuse

Alice Barešová

Čas pro sebe

Někdo nesnáší stereotyp a vyhledává dobrodružství. Taky nemám ráda nudu, ale prožila jsem chvíle, kdy jsem toužila vrátit se do svého stereotypu.

4.2.2024 v 11:42 | Karma článku: 10.25 | Přečteno: 210 | Diskuse

Alice Barešová

Nezvaní hosté

Přijde-li nezvaná návštěva, tak to nebývá příjemné. Když s něčím nebo někým nepočítáme, dáme to obvykle najevo. Asi každý to zažil. Přijde návštěva, kterou nikdo nečekal a už mezi dveřmi nastanou ty trapné okamžiky.

21.1.2024 v 13:55 | Karma článku: 12.11 | Přečteno: 612 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Keď človek páchá zlo, kde je Boh?

Má človek slobodnú vôľu? Môžeme sa nezávisle rozhodovať a ovplyvňovať smerovanie nášho života? Mám za sebou desať rokov práce kaplána vo väzení. Takže trochu viem, čo to robí alebo nerobí s človekom, keď sa dopustí veľkého zla.

29.3.2024 v 11:54 | Karma článku: 12.83 | Přečteno: 199 | Diskuse

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 21.86 | Přečteno: 388 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 541 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 190 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.38 | Přečteno: 9303 | Diskuse
Počet článků 153 Celková karma 13.26 Průměrná čtenost 423

Někdy jsem kousavý glosátor, to mám asi po tatínkovi. Horší je, že dcera to má po mně a vnuk po ní. Na moji fotku zde třeba řekl: "Babi, ta je hrozná!"

Ráda píši o životě, postřehy z toulek, příhody i recepty.

Nejvíc mi vadilo, když o nás muži mluvili jako o slepicích. Pak vznikla moje Slepičárna ze života a už je mi fuk, co říkají. Tím jsem si to s nimi vyřídila. O zkušenostech s hubnutím je e-brožura Vydrž 12 týdnů  a časem přibylo pár neumělých veršů Srdce z pouti.

 

 

 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...