Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Závin s jablky, tvarohem a rybízem

O víkendu jsem dostala chuť na moučník a hodilo se mi zpracovat nějaké zbytky z ledničky. Vymyslela jsem si tedy závin z křehkého těsta.

Těsto jsem připravila z 200 g hladké mouky, 125 g másla, 1 lžíce octa, 1 vejce a 3 lžíce mléka

Těsto je třeba řádně promíchat, aby nebyly nikde kousky tuku a když je hladké, dá se aspoň na hodinu do lednice. Odložila jsem jej a získala čas na přípravu náplně.

Oloupala jsem jablka a nastrouhala nahrubo. Zbytky tvarohu jsem smíchala s cukrem, žloutkem a sněhem z bílku. Nakonec jsem si připravila z mrazáku kuličky rybízu.

Jelikož musím šetřit cukrem používám různá šidítka a snažím se propašovat všelijaké dobroty, co manžel nemá rád tak, aby to nepoznal. Takže třeba do závinu dávám místo strouhanky kokos, tentokrát jsem však použila müsli s ořechy a rozinkami.

Na vyválené těsto jsem nakladla vrstvu jablek, zlehka je pokecala tvarohem, přidala dvě hrsti müsli, které mělo nasát vlhkost a na závěr jsem posypala náplň několika kuličkami rybízu. A pak jsem to upekla a nechala vystydnout. Byla to příjemná změna, nebyl příliš sladký, ale do neděle skoro nevydržel.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Alice Barešová | úterý 21.2.2023 8:50 | karma článku: 16,72 | přečteno: 367x
  • Další články autora

Alice Barešová

Mrkvové řezy

Máte rádi mrkvový dort? Já ano. Sice si to asi jenom namlouvám, ale když si ho dám, mám pocit, že je zdravý.

24.2.2024 v 18:35 | Karma: 13,63 | Přečteno: 315x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Na co při tom ženy myslí

Člověk pořád touží býti dokonalý. Zejména pro svého partnera. A to i v těch nejintimnějších chvílích.

8.2.2024 v 8:16 | Karma: 17,35 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Čas pro sebe

Někdo nesnáší stereotyp a vyhledává dobrodružství. Taky nemám ráda nudu, ale prožila jsem chvíle, kdy jsem toužila vrátit se do svého stereotypu.

4.2.2024 v 11:42 | Karma: 10,94 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Nezvaní hosté

Přijde-li nezvaná návštěva, tak to nebývá příjemné. Když s něčím nebo někým nepočítáme, dáme to obvykle najevo. Asi každý to zažil. Přijde návštěva, kterou nikdo nečekal a už mezi dveřmi nastanou ty trapné okamžiky.

21.1.2024 v 13:55 | Karma: 12,72 | Přečteno: 618x | Diskuse| Ostatní

Alice Barešová

Tři na jednom pokoji

Cesty osudu jsou nevyzpytatelné a někdy jsme součástí příběhu, který jsme si nepředstavovaly, ani o něj nestály, jako tři ženy na jednom nemocničním pokoji.

6.1.2024 v 16:25 | Karma: 23,10 | Přečteno: 771x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Fica stále operují. Pojď sem, řekl mu útočník. Syn netuší, proč to otec udělal

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  20:02

Přímý přenos Útočník na slovenského premiéra Roberta Fica si k sobě politika nejdřív zavolal, než pětkrát...

ANALÝZA: Rusko natahuje frontu do šířky. Putinova letní ofenziva začíná

15. května 2024

Premium Vytváření nárazníkové zóny u hranic, nebo pokus o útok na druhé největší ukrajinské město? Nenadálý...

Lidé šlechtě nezávidí majetky, ale minulost a předky, říká historik Županič

15. května 2024

Premium Pohřeb Karla Schwarzenberga sledovaly desetitisíce lidí. Velkou oblibu si získal i televizní cyklus...

Putin poprvé ukázal vojenské velitele. Uvedl, že díky bojům dojde Rusko míru

15. května 2024  19:59

Ruský prezident Vladimir Putin ve středu představil velitelům vojenských okruhů nového ministra...

  • Počet článků 178
  • Celková karma 13,63
  • Průměrná čtenost 455x
Někdy jsem kousavý glosátor, to mám asi po tatínkovi. Horší je, že dcera to má po mně a vnuk po ní. Na moji fotku zde třeba řekl: "Babi, ta je hrozná!"

Ráda píši o životě, postřehy z toulek, příhody i recepty.

Nejvíc mi vadilo, když o nás muži mluvili jako o slepicích. Pak vznikla moje Slepičárna ze života a už je mi fuk, co říkají. Tím jsem si to s nimi vyřídila. O zkušenostech s hubnutím je e-brožura Vydrž 12 týdnů  a časem přibylo pár neumělých veršů Srdce z pouti.

 

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy