Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Adventní čas – období kouzelné i začarované

Občas vzpomínáme na předvánoční období, ale obvykle vytěsníme negativní myšlenky a hledáme jen pozitivní atmosféru, která je taková kouzelná.

Jenomže každá mince má dvě strany - předvánoční období i konec roku jsou zároveň období shonu a dohánění restů. A to všechno s sebou přináší roztěkanost, konflikty, nervové vypětí a stres. Je to možná i proto, že se stáváme citlivějšími a zranitelnějšími, všechno se nás o něco víc dotýká.

Jelikož většinu života pracuji mezi lidmi, vím, jak se období konce roku, ale i období před dovolenými podepisuje na psychice, a to se může projevovat zkratkovitým jednáním, vyvoláváním konfliktů a zhoršením mezilidských vztahů. Mám i spoustu zkušeností s tím, jak některé konflikty řešit, snažím se pomoci třeba radou nebo aspoň vyjádřením účasti, protože už dávno vím, že stejně nemohu vyřešit všechny problémy světa. Letošní rok mi navíc ukázal, že jsou daleko horší, než by mě mohlo napadnout a tak jsem se zaměřila na ty, které mohu ovlivnit. Ostatní nechávám druhým.

V letošním roce mě nejvíc citově oslovil konflikt na Ukrajině, proti němu mi třeba hádky na úrovni domácí politické scény připadají malicherné, ačkoli nad některými momenty z politického života mi zůstal i letos rozum stát. Záběry bombardování, zraněných i zabitých mnou otřásly a hodně bolely, hlavně obrázky starých lidí, kteří museli prchat na lůžku nebo přišli o život. Je těžké si to jenom představit. Ty obrázky bolely. Sama jsem měla postiženou maminku a poprvé mi nebylo líto, že se toho nedožila.

Já vím, ani tenhle problém nemohu vyřešit a tak se zase starám hlavně o své blízké vděčná za to, že můžeme žít relativně v klidu a pořád si spolu užívat jenom obyčejné všední trampoty. Ale ani ty nejsou tak úplně banální, člověk se o všechno musí pořád dohadovat...

Manželova maminka pobývá v domově pro seniory, protože je také nehybná a když si jakž takž zvykla na pobyt s paní na společném pokoji, přistěhovali jim na pokoj ještě třetí paní, která má rozbouraný pokoj kvůli rekonstrukci. Prý na „přechodné období“.

To víte, babičky z toho byly nerudné, protože skříně s jejich věcmi jim vystěhovali do veřejného prostoru na chodbu a nikdo se jich moc neptal a „přechodné období“ bylo specifikováno jako „snad to bude do vánoc“. Vánoce se kvapem blíží, ale rekonstrukce není hotová, tak se třetí paní těší na pohádky, protože jinak v pokoji nemá televizi.

Naštvalo mě to! Nikde žádná omluva ani pořádná komunikace, do věci jsem se vložila a snažila se ovlivnit situaci ke spokojenosti všem. Udělala jsem mírné dusno, ale bylo mi vysvětleno, že prý kvůli mně dělníci o vánocích stejně pracovat nebudou a že prý se „do Vánoc“ posunulo na leden až únor. Něčeho jsem přece dosáhla, i když oproti očekávání je to vlastně nic, akorát mám pocit, že jsem udělala vše, co bylo v mé moci.

Svět je krásné místo, jenom my si ho děláme horší. Bohužel se na sebe moc neusmíváme a nemáme čas vžívat se do situace jiných, kteří už toho sami moc ovlivnit nemohou. Děti mají aspoň maminky, kde se mohou vybrečet, seniory už nikdo moc nerespektuje. Tohle jednou všichni pochopíme, ale pak už asi bude pozdě.

No, nechci s tím unavovat, každý máme svých starostí dost a věřím, že pro spokojenost svých bližních se zase přetrhneme, aby bylo dobře všem. Přeji si, ať všem všechno vychází, ať stíháme koupit dárky, zabít kapra, zamíchat salát a užívat si klid. A taky všem, co mají možnost rekreace na horách, ať si pak po celoroční práci pěkně zalyžují, třeba v Harrachově.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Alice Barešová | sobota 17.12.2022 13:13 | karma článku: 8,37 | přečteno: 176x
  • Další články autora

Alice Barešová

Mrkvové řezy

Máte rádi mrkvový dort? Já ano. Sice si to asi jenom namlouvám, ale když si ho dám, mám pocit, že je zdravý.

24.2.2024 v 18:35 | Karma: 13,63 | Přečteno: 315x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Na co při tom ženy myslí

Člověk pořád touží býti dokonalý. Zejména pro svého partnera. A to i v těch nejintimnějších chvílích.

8.2.2024 v 8:16 | Karma: 17,35 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Čas pro sebe

Někdo nesnáší stereotyp a vyhledává dobrodružství. Taky nemám ráda nudu, ale prožila jsem chvíle, kdy jsem toužila vrátit se do svého stereotypu.

4.2.2024 v 11:42 | Karma: 10,94 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Nezvaní hosté

Přijde-li nezvaná návštěva, tak to nebývá příjemné. Když s něčím nebo někým nepočítáme, dáme to obvykle najevo. Asi každý to zažil. Přijde návštěva, kterou nikdo nečekal a už mezi dveřmi nastanou ty trapné okamžiky.

21.1.2024 v 13:55 | Karma: 12,72 | Přečteno: 619x | Diskuse| Ostatní

Alice Barešová

Tři na jednom pokoji

Cesty osudu jsou nevyzpytatelné a někdy jsme součástí příběhu, který jsme si nepředstavovaly, ani o něj nestály, jako tři ženy na jednom nemocničním pokoji.

6.1.2024 v 16:25 | Karma: 23,10 | Přečteno: 771x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

U Charkova jde vše podle plánu, město zatím dobýt nechceme, tvrdí Putin

17. května 2024  13:10,  aktualizováno  14:10

Ruské síly podle prezidenta Vladimira Putina v Charkovské oblasti postupují podle plánu. S dobytím...

Fico je při vědomí, odebrali mu odumřelou tkáň. Čeká ho další operace

17. května 2024  13:43,  aktualizováno  14:03

Slovenský premiér Robert Fico je při vědomí, v závažném, ale stabilizovaném stavu, řekla šéfka...

Nova i Prima zahajují předvolební vysílání, nabídnou debaty i rozhovory s lídry

17. května 2024

Televize Nova a Prima přešly do volebního režimu. Nova startuje v pátek odpoledne na TN Live první...

Piráti plánují boj s dezinformacemi. Putin má zájem ovlivnit eurovolby, míní

17. května 2024  13:31,  aktualizováno  13:50

Dezinformace jsou podle vládních Pirátů jednou z pěti největších hrozeb pro nadcházející...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 178
  • Celková karma 13,63
  • Průměrná čtenost 455x
Někdy jsem kousavý glosátor, to mám asi po tatínkovi. Horší je, že dcera to má po mně a vnuk po ní. Na moji fotku zde třeba řekl: "Babi, ta je hrozná!"

Ráda píši o životě, postřehy z toulek, příhody i recepty.

Nejvíc mi vadilo, když o nás muži mluvili jako o slepicích. Pak vznikla moje Slepičárna ze života a už je mi fuk, co říkají. Tím jsem si to s nimi vyřídila. O zkušenostech s hubnutím je e-brožura Vydrž 12 týdnů  a časem přibylo pár neumělých veršů Srdce z pouti.

 

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy