Mikuláš - drahý špás

8. 12. 2022 14:59:48
Uznávám, že Mikuláš chodí jednou za rok a Vánoce jsou taky jenom jednou za rok, tak proč se nerozšoupnout? Jenže dovolená je taky jenom jedna nebo dvě, Velikonoce taky a také sem tam nějaká ta kultura ...

Každoročně chodíme s děvčaty nebo s kamarádkou na vánoční trh na Staroměstské náměstí. Je to už taková tradice a po minulých letech, kdy byl i Václavák skoro vylidněn, jsme se těšily na „normální“ předvánoční trh. Vzala jsem si na to půl dne dovolené a jela hned do centra, kde jsme si daly s kamarádkou sraz.

Jelikož jsem vyrazila bez oběda, stavila jsem se ve vyhlášeném pražském lahůdkářství na dva chlebíčky, ale jaké bylo moje překvapení, když jsem prohlédla výlohu? Obyčejný chlebíček stál 45 Kč a takový o něco lepší 48 Kč. Chodívám tam pravidelně a ceny značně povyskočily. I ceny salátů, co začínaly dříve jedničkou, mají nyní na začátku trojku, takže jsem si dala 3 obalované žampiony a k tomu 16 dkg celerového salátu za 127,- Kč. Ale to byl jenom začátek.

Když jsme se s kamarádkou sešly a určily další směr procházky, pozvala jsem ji na pečené kaštany, které prý nikdy nejedla. 100 g za 100,- Kč. Tak hezky zaokrouhlené. Pak jsme prošly Havelský trh a bylo celkem lezavo, tak jsme si na chvíli sedly v nejmenovaném kávovém řetězci na horkou čokoládu za 169,- Kč střední hrnek. Byla dobrá. Poseděly jsme, popovídaly a pak jsme vyrazily na orloj. Hodiny odbily 15 hodin a otevřela se okénka. Úplně plný prostor před orlojem nadšeně jásal a fotil a pak jsme mohly jít konečně obdivovat krásy vánočního stromečku.

Procházely jsme se po náměstí i přilehlých uličkách, kde mi to přišlo nějak změněné, známé krámky jsme nenacházely a na svém místě zůstaly jen thajské masáže, na kterou bych zrovna nejraději zašla, protože mi byla zima od nohou a bolela mne bedra. Pokochaly jsme se ještě nabídkou ozdob, suvenýrů, ale hlavně nápojů – svařák nejlevnější za 70 Kč, ostatní běžně 90 Kč. Trdelník byl nejlevnější za 90 Kč, langoše a klobásy za 120 Kč, spirála z jedné brambory za 90 Kč, lívanečky s polevou za 120 Kč. Skoro by se zdálo, jako by od sebe prodejci opisovali, žádné výjimky. 70, 90, 120 i 200. Překvapení to moc nebylo, každý rok jsou trhy dražší a dražší špás, ale přesto je to vždycky zážitek.

Letos stromeček po setmění jenom svítí, nebliká a nehraje, ale je krásný jako každý rok. Potkala jsem jenom čerta, který nestrašil, ale ochotně se fotil s dětmi i neposlušnou babičkou. Stál u stánku kováře a u jiného mladý kovář za chvilku ukoval srdce. Komu ho pak věnoval, jsme se nedozvěděly, s blížící se pátou hodinou, kdy začaly proudit děti s rodiči a přišli další čerti, jsme se raději ztratily nenápadně uličkami pryč, abychom neskončily v pekle.

Autor: Alice Barešová | čtvrtek 8.12.2022 14:59 | karma článku: 15.18 | přečteno: 414x

Další články blogera

Alice Barešová

Mrkvové řezy

Máte rádi mrkvový dort? Já ano. Sice si to asi jenom namlouvám, ale když si ho dám, mám pocit, že je zdravý.

24.2.2024 v 18:35 | Karma článku: 13.32 | Přečteno: 302 | Diskuse

Alice Barešová

Na co při tom ženy myslí

Člověk pořád touží býti dokonalý. Zejména pro svého partnera. A to i v těch nejintimnějších chvílích.

8.2.2024 v 8:16 | Karma článku: 17.35 | Přečteno: 582 | Diskuse

Alice Barešová

Čas pro sebe

Někdo nesnáší stereotyp a vyhledává dobrodružství. Taky nemám ráda nudu, ale prožila jsem chvíle, kdy jsem toužila vrátit se do svého stereotypu.

4.2.2024 v 11:42 | Karma článku: 10.25 | Přečteno: 210 | Diskuse

Alice Barešová

Nezvaní hosté

Přijde-li nezvaná návštěva, tak to nebývá příjemné. Když s něčím nebo někým nepočítáme, dáme to obvykle najevo. Asi každý to zažil. Přijde návštěva, kterou nikdo nečekal a už mezi dveřmi nastanou ty trapné okamžiky.

21.1.2024 v 13:55 | Karma článku: 12.11 | Přečteno: 612 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 20.95 | Přečteno: 294 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 33 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.12 | Přečteno: 286 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 502 | Diskuse
Počet článků 153 Celková karma 13.26 Průměrná čtenost 423

Někdy jsem kousavý glosátor, to mám asi po tatínkovi. Horší je, že dcera to má po mně a vnuk po ní. Na moji fotku zde třeba řekl: "Babi, ta je hrozná!"

Ráda píši o životě, postřehy z toulek, příhody i recepty.

Nejvíc mi vadilo, když o nás muži mluvili jako o slepicích. Pak vznikla moje Slepičárna ze života a už je mi fuk, co říkají. Tím jsem si to s nimi vyřídila. O zkušenostech s hubnutím je e-brožura Vydrž 12 týdnů  a časem přibylo pár neumělých veršů Srdce z pouti.

 

 

 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...