Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Babi, pojď si hrát

Když se dívám na pořad „Výměna manželek“, vidím, jak často vyměněné manželky řeší, že si rodiče s dětmi nehrají. Mám pochopení, maminka se obvykle zabaví, takže je někdy vděčná, když si dítě hraje samo.

Na druhou stranu jedna z mých nejhezčích vzpomínek na babičku, se kterou jsme trávily mimoškolní čas, prázdniny a spoustu víkendů, je na den, kdy jsme se rozhodly zapojit babičku do hry na plný úvazek.

„Babičko, zítra si od rána celý den budeme hrát na hraběnku. Ty budeš hraběnka a já budu tvoje společnice“, povídala sestra a na mne zbyla role kuchařky. Podmínkou bylo, že babička se musí chovat jako hraběnka a nesmí na nic ani sáhnout.

Babička si nejspíš myslela, že nás to do rána přejde, ale to se přepočítala. Když se ráno chystala vstát a uvařit si kafíčko, hbitě jsem ji zarazila a donesla jí ho až do postele. Pak jsme ji oblékaly, sloužily, k obědu byl hlavní chod i moučník a babička rezignovala a hrála si s námi vážně celý den. Prostě jsme jinak nedaly, a nakonec i představa, že po obědě nemusí mýt nádobí a může jenom sedět v růžovém altánku a nechat se ovívat, nebyla tak špatná.

Možná to měla lehčí, než to mívám nyní já. Hrát si celé dny na hledání tajných agentů a boj se všelikými neřády není tak luxusní. Běhat po zahradě a hledat skrýše tam, kde nejsou, se na fyzické kondici babiček podepíše. Přece jenom nejsem zrovna Rambo ani James Bond …

Autor: Alice Barešová | pondělí 30.5.2022 15:34 | karma článku: 13,33 | přečteno: 423x
  • Další články autora

Alice Barešová

Mrkvové řezy

Máte rádi mrkvový dort? Já ano. Sice si to asi jenom namlouvám, ale když si ho dám, mám pocit, že je zdravý.

24.2.2024 v 18:35 | Karma: 13,63 | Přečteno: 314x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Na co při tom ženy myslí

Člověk pořád touží býti dokonalý. Zejména pro svého partnera. A to i v těch nejintimnějších chvílích.

8.2.2024 v 8:16 | Karma: 17,35 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Čas pro sebe

Někdo nesnáší stereotyp a vyhledává dobrodružství. Taky nemám ráda nudu, ale prožila jsem chvíle, kdy jsem toužila vrátit se do svého stereotypu.

4.2.2024 v 11:42 | Karma: 10,94 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Nezvaní hosté

Přijde-li nezvaná návštěva, tak to nebývá příjemné. Když s něčím nebo někým nepočítáme, dáme to obvykle najevo. Asi každý to zažil. Přijde návštěva, kterou nikdo nečekal a už mezi dveřmi nastanou ty trapné okamžiky.

21.1.2024 v 13:55 | Karma: 12,72 | Přečteno: 618x | Diskuse| Ostatní

Alice Barešová

Tři na jednom pokoji

Cesty osudu jsou nevyzpytatelné a někdy jsme součástí příběhu, který jsme si nepředstavovaly, ani o něj nestály, jako tři ženy na jednom nemocničním pokoji.

6.1.2024 v 16:25 | Karma: 23,10 | Přečteno: 770x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  11:55

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Zemřel bývalý šéf izraelské společnosti přátel ČR. Přežil Osvětim, skrýval se v Praze

4. května 2024  11:39

Ve věku 99 let zemřel někdejší předseda Izraelské společnosti přátel České republiky a jeden z...

Novodobí husaři. Polsko zná podobu F-35, budou bez červeno-bílé šachovnice

4. května 2024  11:07

V polských ozbrojených silách se zakrátko opět objeví husaři. Nikoliv však jako těžká kavalérie,...

Prokremelští motorkáři přijeli na hřbitov do Brna, chtějí až do Berlína

4. května 2024  8:57,  aktualizováno  10:42

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

  • Počet článků 178
  • Celková karma 15,49
  • Průměrná čtenost 455x
Někdy jsem kousavý glosátor, to mám asi po tatínkovi. Horší je, že dcera to má po mně a vnuk po ní. Na moji fotku zde třeba řekl: "Babi, ta je hrozná!"

Ráda píši o životě, postřehy z toulek, příhody i recepty.

Nejvíc mi vadilo, když o nás muži mluvili jako o slepicích. Pak vznikla moje Slepičárna ze života a už je mi fuk, co říkají. Tím jsem si to s nimi vyřídila. O zkušenostech s hubnutím je e-brožura Vydrž 12 týdnů  a časem přibylo pár neumělých veršů Srdce z pouti.

 

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy