Nákup pro radost, ne pro zlost

17. 05. 2022 9:13:40
V poslední době zase ze všech stran čouhají reklamy na letní oděvy a obuv nebo jiné zajímavé produkty, které vedou na stránky, kde se dají zakoupit. A tak se taky občas podívám.

Tak třeba včera na mě vykoukly docela hezké a laciné letní boty, které by se mi hodily. Zkusila jsem tedy prověřit stránky, kde se daly poměrně rychle objednat, samozřejmě s platbou on-line.

Platba kartou bez možnosti nakoupit třeba na dobírku, je prvním signálem, abych si obchod prověřila. Tak jsem se podívala, kdo stránky provozuje a ejhle, to se fakt nedalo dohledat. Na stránkách určených pro uplatnění reklamace nebo odstoupení od zboží byl jen kontaktní formulář a telefonní číslo kamsi mimo ČR, žádné jméno, adresa, nic. Pochopila jsem, že obchod není zdejší a zkusila si najít provozovatele domény (což ovšem nemusí být osoba, která prodává) na www.domeny.eu. Po zadání domény mi vyskočila adresa provozovatele, která byla podivná. Sice se dala dohledat na mapách, ale objekt nebudil příliš důvěru, že by tam bylo sídlo e-shopu. Raději jsem nic nekoupila.

Práva při nákupu přes internet vznikají mezi prodávajícím a spotřebitelem. Jelikož někdy vstupují do těchto vztahů i další osoby, které se tváří jako prodejce a nejsou (zprostředkovatelé, např. slevové portály), je někdy komplikované se těchto práv později domoci. Proto se vyplatí prověřovat. Ne nadarmo se říká „důvěřuj, ale prověřuj“. Při nákupu přes internet to platí dvojnásob.

Určitě doporučuji podívat se kdo obchod provozuje, zda uvádí kontakty pro případ odstoupení nebo uplatnění práv z odpovědnosti za vady, zda je IČO firmy platné a třeba si i vyzkoušet, jestli někdo zvedne telefon, kdybyste chtěli ke zboží nějakou informaci.

Autor: Alice Barešová | úterý 17.5.2022 9:13 | karma článku: 11.52 | přečteno: 422x

Další články blogera

Alice Barešová

Mrkvové řezy

Máte rádi mrkvový dort? Já ano. Sice si to asi jenom namlouvám, ale když si ho dám, mám pocit, že je zdravý.

24.2.2024 v 18:35 | Karma článku: 13.32 | Přečteno: 302 | Diskuse

Alice Barešová

Na co při tom ženy myslí

Člověk pořád touží býti dokonalý. Zejména pro svého partnera. A to i v těch nejintimnějších chvílích.

8.2.2024 v 8:16 | Karma článku: 17.35 | Přečteno: 582 | Diskuse

Alice Barešová

Čas pro sebe

Někdo nesnáší stereotyp a vyhledává dobrodružství. Taky nemám ráda nudu, ale prožila jsem chvíle, kdy jsem toužila vrátit se do svého stereotypu.

4.2.2024 v 11:42 | Karma článku: 10.25 | Přečteno: 210 | Diskuse

Alice Barešová

Nezvaní hosté

Přijde-li nezvaná návštěva, tak to nebývá příjemné. Když s něčím nebo někým nepočítáme, dáme to obvykle najevo. Asi každý to zažil. Přijde návštěva, kterou nikdo nečekal a už mezi dveřmi nastanou ty trapné okamžiky.

21.1.2024 v 13:55 | Karma článku: 12.11 | Přečteno: 612 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Luboš Smrčka

Zemřel demýtizátor racionality

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

29.3.2024 v 14:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Tomáš Flaška

Někdo tady lže

Prezident Pavel svolal schůzku opozice a koalice ohledně důchodové reformy. Záslužný čin. Nepamatuji, že by některý z jeho dvou předchůdců zkusil něco podobného. A o tom má prezidentská funkce být.

29.3.2024 v 9:13 | Karma článku: 25.77 | Přečteno: 538 | Diskuse

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma článku: 22.66 | Přečteno: 599 | Diskuse

Milan Smutný

Nesnesitelně drahá láce solárních a větrných zdrojů

Daňoví poplatníci v Německu se vztekají: v rozporu s vládní ideologií zjišťují, že zelená tranzice levnými zdroji ze slunce a větru se nejen nekoná, ale devastuje ekonomiku, soukromé i veřejné rozpočty a vede k politickému chaosu.

25.3.2024 v 11:31 | Karma článku: 35.83 | Přečteno: 914 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Co se to děje s úroky?!

Už tento týden bude znovu Česká národní banka rozhodovat o nastavení jejích úrokových sazeb. A ekonomové ve svých reportech skoro o ničem jiném nemluví.

20.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 35.00 | Přečteno: 1595 | Diskuse
Počet článků 153 Celková karma 13.26 Průměrná čtenost 423

Někdy jsem kousavý glosátor, to mám asi po tatínkovi. Horší je, že dcera to má po mně a vnuk po ní. Na moji fotku zde třeba řekl: "Babi, ta je hrozná!"

Ráda píši o životě, postřehy z toulek, příhody i recepty.

Nejvíc mi vadilo, když o nás muži mluvili jako o slepicích. Pak vznikla moje Slepičárna ze života a už je mi fuk, co říkají. Tím jsem si to s nimi vyřídila. O zkušenostech s hubnutím je e-brožura Vydrž 12 týdnů  a časem přibylo pár neumělých veršů Srdce z pouti.

 

 

 

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...