Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Piškotový jahodový dortík

Dnes pro změnu něco sladkého. Já vím, kdo hubne vánoční kila, mě nepochválí, tohle bude demotivující.

Jelikož moc nevařím podle receptů, protože to vyžaduje zkoušení a zdokonalování, hledám v paměti to, co mi tam zůstalo. A to je třeba těsto na piškot.

Vzala jsem 2 vejce, zvážila, oddělila bílky a žloutky, přidala jsem postupně odpovídající hmotnost cukru a utřela ho se žloutky. Z bílků jsem ušlehala sníh a postupně přidávala po lžičkách na střídačku odpovídající množství polohrubé mouky. V mém případě 130 g vajec, cukru i mouky. S pomocí šlehače je to práce jednoduchá a může se to hned dát do formy.

Pečeme ve středně vyhřáté troubě (do 180 st.) a odhadem tak půl hodinky. Pro jistotu zkouším špejlí a taky koukám na barvu. Hotový se nechá vystydnout a pak překrojí v půlce.

Vzpomínám na to, jak jsem chodila na praxi do hotelové cukrárny a tam se s dorty zacházelo celkem bez obav. Překrojil se jednou, dvakrát, vznikly z toho 3 vrstvy a nikdy se nic nestalo ani neroztrhlo. Ale doma se vždy bojím, aby to ve finále byl opravdu dort a neutrhla jsem si ostudu. Tenhle malý se ale nakonec povedl, tak už jen krém.

V misce jsem jen ušlehala šlehačku, pak přidala měkký tvaroh a takový prášek, který se jen vysype a vše se krásně spojí a ochutí. Objevila jsem ho mezi potřebami k pečení v běžném obchodě, jmenuje se „Jahodová smetanová náplň“. Využila jsem to již dříve při pečení rolády a všem to moc chutnalo. Dort se namazal krémem uprostřed i navrchu a pak už jen ozdobil ovocem.

 

Roláda s jahodami

 

Autor: Alice Barešová | čtvrtek 10.3.2022 8:23 | karma článku: 8,76 | přečteno: 188x
  • Další články autora

Alice Barešová

Mrkvové řezy

Máte rádi mrkvový dort? Já ano. Sice si to asi jenom namlouvám, ale když si ho dám, mám pocit, že je zdravý.

24.2.2024 v 18:35 | Karma: 13,63 | Přečteno: 312x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Na co při tom ženy myslí

Člověk pořád touží býti dokonalý. Zejména pro svého partnera. A to i v těch nejintimnějších chvílích.

8.2.2024 v 8:16 | Karma: 17,35 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Čas pro sebe

Někdo nesnáší stereotyp a vyhledává dobrodružství. Taky nemám ráda nudu, ale prožila jsem chvíle, kdy jsem toužila vrátit se do svého stereotypu.

4.2.2024 v 11:42 | Karma: 10,94 | Přečteno: 220x | Diskuse| Ona

Alice Barešová

Nezvaní hosté

Přijde-li nezvaná návštěva, tak to nebývá příjemné. Když s něčím nebo někým nepočítáme, dáme to obvykle najevo. Asi každý to zažil. Přijde návštěva, kterou nikdo nečekal a už mezi dveřmi nastanou ty trapné okamžiky.

21.1.2024 v 13:55 | Karma: 12,72 | Přečteno: 618x | Diskuse| Ostatní

Alice Barešová

Tři na jednom pokoji

Cesty osudu jsou nevyzpytatelné a někdy jsme součástí příběhu, který jsme si nepředstavovaly, ani o něj nestály, jako tři ženy na jednom nemocničním pokoji.

6.1.2024 v 16:25 | Karma: 23,10 | Přečteno: 770x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

V O2 areně prochází voda magnetickou rezonancí. Zlepší led pro MS v hokeji

1. května 2024  16:57

Organizátoři se připravují na mistrovství světa v ledním hokeji, nedávno instalovali unikátní...

První máj lákal motorkáře, nehodu na Klatovsku jeden z nich nepřežil

1. května 2024  16:40

Krásné počasí a sváteční volno vytáhly ven motorkáře, jarní vyjížďky měly ale v Plzeňském kraji i...

Práce k lidem patří, hodnotí účastníci první máj. Oslavy zdůrazňují i politici

1. května 2024,  aktualizováno  16:31

Politické strany, hnutí a spolky a jejich příznivci se sešli k oslavám prvního máje. V Praze se...

  • Počet článků 178
  • Celková karma 13,97
  • Průměrná čtenost 455x
Někdy jsem kousavý glosátor, to mám asi po tatínkovi. Horší je, že dcera to má po mně a vnuk po ní. Na moji fotku zde třeba řekl: "Babi, ta je hrozná!"

Ráda píši o životě, postřehy z toulek, příhody i recepty.

Nejvíc mi vadilo, když o nás muži mluvili jako o slepicích. Pak vznikla moje Slepičárna ze života a už je mi fuk, co říkají. Tím jsem si to s nimi vyřídila. O zkušenostech s hubnutím je e-brožura Vydrž 12 týdnů  a časem přibylo pár neumělých veršů Srdce z pouti.

 

 

 

 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy